Ceresit - Traditie hand in hand met de vooruitgang

De fabriek in Unna -
Startpunt voor snelle en vraaggeoriƫnteerde leveringen naar onze handelspartners


Ceresit kan bogen op bijna 100 jaar traditie. Het grote succes van Ceresit Bouwtechniek, vandaag de dag een wereldwijde merknaam, is gebaseerd op een product dat begin vorige eeuw als hulpstof diende voor het waterdicht maken van beton en mortel: Ceresit Sealant.

Tegenwoordig wordt met de kerngroepen "Afdichting en Gevelimpregnatie", "Tegellijmen", "Vloerrenovatie" en "Oppervlaktebescherming" met de modernste technologie een zorgvuldig afgestemd assortiment producten voor de doelgroepen bouwondernemers en tegelzetters samengesteld.

Door gebruik te maken van een eigen "research & development" afdeling, doorlopende materiaalcontroles en officiƫle testen, zijn wij in staat een constant hoge kwaliteit te garanderen die voor een betrouwbare en veilige bouw noodzakelijk is.


1910: De Wereldtentoonstelling te Brussel; 60.000 liter water per uur stort neer op het door water omgeven cement paviljoen dat met Ceresit waterdicht is gemaakt.
 
 
Een aantal aansprekende feiten over ons merk:
 
1898
Patent Duitsland 103 733 voor een bitumineus afdichtingsmiddel, ontwikkeld voor de productie van waterdichte cementgebonden mortels (Uitvinder: Hans Wunner)
1905
Oprichting van de onderneming als Datteiner Bitumenwerke GmbH
1907
Verplaatsing onderneming naar Unna, verandering firmanaam
1908
Uitvinding van Ceresit - een afdichtingsmiddel te gebruiken als niet-bitumen toevoeging bij het produceren van waterdichte cementmortels
1910
Wereldtentoonstelling in Brussel - wereldwijde doorbraak van het merk Ceresit
1911
Oprichting van dochterondernemingen onder andere in Chicago, Londen, Wenen, Parijs en Warschau
1946
Opnieuw opbouwen van de handelsrelaties in binnen- en buitenland
1961
Verandering van naam in Ceresit-Werke GmbH. Uitbreiding van het assortiment door de opname van verf en pleisters
1980
Verandering van naam in Ceresit GmbH - verhoging van de merkbekendheid door intensieve reclamecampagnes
1986
Henkel KGaA, de nieuwe eigenaar, slaat de weg in naar verdere groei
1990
Oprichting van Henkel Bautechnik GmbH, de bouwchemische onderneming van Henkel KGaA waarmee de merken Ceresit en Thomsit worden samengevoegd
1992
Scheiding van de distributielijnen in Ceresit Bouwtechniek voor de professionele vakhandel en Ceresit Haus+Bau producten voor de doe-het-zelver die worden aangeboden in de bouwmarkten
1993
Invoering in Duitsland van een innovatieve technologie - een zelfklevende membraamafdichting - koud toe te passen en voor alle weertypes (BT 21 Dichtbahn "Allwetter")
1997
Ceresit is een bekende naam in de bouwchemische handel. Het merk heeft een sterk imago opgebouwd door regelmatige innovaties en constante concentratie op de belangrijkste doelgroepen: professionele bouwers en tegelzetters
2001
Invoering van een revolutionaire nieuwe generatie tegellijmen met onder andere CM 18 EasyFlex
2007
Introductie van de innovatieve CM 90 Easy Flex PLUS; de eerste stofarme tegellijm
 
 

 

Create your free online surveys with SurveyMonkey, the world's leading questionnaire tool.
BASF Nederland B.V. | Locatie Oosterhout | Postbus 132, 4900 AC Oosterhout | Karolusstraat 2, 4903 RJ Oosterhout | Tel +31 162 476 660 | Fax +31 162 429 694 | www.PCI-afbouw.nl